Har ni en webbplats som ni inte är nöjda med? Som är krånglig att hantera, inte ger några märkbara resultat, eller på annat sätt inte fungerar så bra som den borde?
Då kan en utvärdering vara bästa början för att ta reda på hur ni ska gå vidare. Hur ska ni göra för att få en webbplats som väcker nyfikenhet, förmedlar er expertis och säljer in den till rätt kunder för rätt sorts uppdrag?
Ibland kanske de flesta förutsättningarna redan finns där, då kan små justeringar här och där räcka för att ge er webbplats en rejäl skjuts. Vissa av dem kanske ni till och med kan lösa själva. Andra gånger behövs det kanske mer omfattande förändringar. Alla organisationer växer ju och utvecklas med tiden, så kanske ni helt enkelt har vuxit ur er nuvarande lösning.
Jag hjälper er att göra en utvärdering av er webbplats utifrån de aktuella mål och visioner ni har. Därefter får ni en skriftlig rapport med förslag och idéer för hur den bättre skulle kunna bidra till dessa.
En dålig webbplats blir ofta dålig reklam
Ger ni det första intryck online som ni vill att nya potentiella kunder ska få av er? Eller känns det obekvämt att ge ut er webbadress när någon frågar efter er webbplats?
En webbplats som är
- svår för besökaren att använda,
- krånglig för er att hantera,
- känns osäker eller spretig,
- ger ett amatörmässigt intryck
eller inte längre funkar för era nuvarande mål och planer kostar din organisation tid, energi och pengar. Den gör dig och dina medarbetare frustrerade och förvirrar era besökare. Risk finns att den till och med har en avskräckande inverkan på potentiella kunder.
För att bygga en bra webbplats krävs goda kunskaper i strategi, användbarhet, design och utveckling. Men det krävs inga sådana kunskaper av era besökare när de bestämmer sig för om det intryck de får av din organisation känns rätt eller inte. Ni har ett par sekunder på er att väcka deras intresse, så se till att göra det mesta av dem.
Få en webbplats som tar er framåt
Det finns många möjligheter med digital marknadsföring för tjänsteföretag och organisationer. Ni är professionella och duktiga på det ni gör, så varför nöja er med en medioker eller rent av dålig webbplats som inte kan förmedla det eller bidra till er framgång?
En bra webbplats
- är en effektiv säljare som jobbar för er dygnet runt, året runt
- hjälper er att bygga ert varumärke och rykte som experter
- ser till att alla får ett lika gott första intryck av er online som i verkliga livet
- väcker era idealkunders nyfikenhet och skapar förtroende
- hjälper dem ta minst ett steg närmare mot att anlita er
Med denna utvärdering får du hjälp att dra verklig nytta av webben du också och få en hemsida som ger konkreta resultat.
”Jag anlitade Jenny för en uppfräschning av min wordpresswebb och jag är enormt nöjd med resultatet. Jenny var kunnig, kom med egna idéer och såg arbetet med en helhetsblick. Alla önskemål och ändringar gjordes snabbt och hennes service till mig som kund var över förväntan.”
Sofia Fagerberg
Konsult, inspiratör och föreläsareSå här går utvärderingen till
Vi börjar med en intervju online eller via telefon, där du får svara på frågor om dig själv och ditt företag. Syftet är att jag ska få en förståelse för vad som är viktigt för dig. Därefter går jag igenom din hemsida och ser över vad som är bra och vad som kan förbättras eller behöver ändras.
Vissa ändringar kan vara så enkla att du kan göra dem själv, med eller utan lite vägledning. Andra kanske du behöver få hjälp med. Oavsett vilket så kan ibland även små förändringar göra en stor skillnad.
Få kostnaden för denna rapport i rabatt
Om ni sedan väljer att anlita mig för att hjälpa er med det som ska göras får ni hela kostnaden för den här utvärderingen i rabatt. Kostnaden för den blir då noll kronor i slutändan.
Skulle ni ta hjälp av någon annan, eller göra det själva in-house, får ni självklart även använda rapporten för det. Hur som helst kommer den att underlätta kommunikationen och ge projektet de bästa förutsättningarna att lyckas.
”Jag fick hjälp av Jenny att utveckla hemsidan för US Friends of Chalmers och även mycket tips och tricks som jag haft nytta av i andra sammanhang. Jag lärde mig en massa utöver det jag hade förväntat mig. Dessutom under väldigt trevliga former. Jennys personliga och professionella bemötande gör att man känner sig sedd som kund. Jag skulle gärna anlita Jenny igen, det var verkligen ett givande samarbete.”
Birgitta Rorsman
Stewardship and Scholarship Coordinator, ChalmersHar du fler frågor om utvärdering för webbplats?
Det finns inga dumma frågor, jag blir bara glad om du kontaktar mig med funderingar och sådant du undrar över kring ditt företags webbplats!
Vem är jag?
Jag har hjälpt organisationer och tjänsteföretag att lyckas bättre på webben sedan 2013. I grunden är jag webbprogrammerare, men jag har även en passion för webbdesign, typografi och att skapa bra användarupplevelser (UX).
Dessutom säljer jag själv tjänster och vet vilka utmaningar man ställs inför när man ska bygga sitt varumärke online. Mitt mål är att bygga långsiktiga, goda kundrelationer och jag tror att det något som ditt företag också strävar efter. Läs mer om mig här